Zdrowy, wypoczęty pracownik pracuje wydajniej, jest bardziej zmotywowany do podejmowania wysiłku. Angażuje się w sprawy firmy, dąży do realizacji celów. To ważne, gdyż sukces organizacji jest efektem działań ludzi, którzy ją tworzą. Pracodawcy powinni zatem zadać o dobre samopoczucie zatrudnionych, ich kondycję i zdrowie.
Dlaczego dbanie o zdrowie pracowników jest takie ważne?
Pracodawca ma obowiązek dbania o zdrowie i życie pracowników. Wynika on z przepisów Kodeksu pracy. Bezpieczne i higieniczne warunki to prawo konstytucyjne. Dlatego przełożeni powinni utrzymywać dobry stan zdrowia zatrudnionych.
Dietosfera, jedna z najdłużej działających poradni dietetycznych w Warszawie, oferuje porady żywieniowe, dietoprofilaktykę schorzeń cywilizacyjnych oraz warsztaty wykłady, webinary z dziedziny żywienia. Organizujemy też Dni Zdrowia dla firm, w czasie których oferujemy m.in. pomiary na analizatorze składu ciała dla chętnych pracowników, poradnictwo żywieniowe oraz wykład na wybrany temat. Korzystając z naszych usług, możesz wpłynąć na odżywianie pracowników.
Czym jest zdrowe odżywanie?
Zbilansowane, zdrowe posiłki zapewnią energię do działania, dobre samopoczucie, ułatwią koncentrację. Dostarczanie witamin i mikroelementów jest ważne dla utrzymania organizmu w równowadze. Według badań Health Enhancement Research Organization (HERO) pracownicy, którzy regularnie jedzą zdrowe posiłki, osiągają o 25% większą wydajność. Prawidłowa dieta może zmniejszyć ryzyko chorób cywilizacyjnych, np. otyłości, nadciśnienia, miażdżycy, cukrzycy, nowotworów, chorób serca.
Dodatkowo warto zadbać o odpowiednią dawkę codziennego ruchu oraz zmniejszenie stresu w miejscu pracy. W efekcie pracownicy będą zdrowsi i bardziej zadowoleni z życia. Zyskają energię i zgrabniejszą sylwetkę.